Projekt STAVi – izvještaj na pola puta

[ File # csp5615957, License # 1807552 ] Licensed through http://www.canstockphoto.com in accordance with the End User License Agreement (http://www.canstockphoto.com/legal.php) (c) Can Stock Photo Inc. / lenm

U tjednu od 9. do 13. studenog s članovima Vijeća učenika OŠ Ljudevita Gaja i Vijeća učenika OŠ Pavao Belas obradili smo temu dječjih prava s kojom smo došli na pola puta u provedbi ciklusa radionica projekta STAVi. Temu dječjih prava obradili smo kroz zabavne aktivnosti. S učenicima smo igrali memory, gledali video uratke UNICEF-a na temu dječjih prava i na kraju izrađivali plakate namijenjene podizanju razine svijesti o dječjim pravima. Članovi Vijeća učenika ponovno su pokazali zavidnu razinu znanja i zainteresiranosti za temu. Bilo je veoma zabavno, opušteno i poučno.  Većina učenika/ca se složila da postoje prava koja se krše, naročito u slabije razvijenim zemljama. Međutim, svoju školu su istaknuli kao mjesto gdje se posebno pazi na poštivanje dječjih prava. Članovi Vijeća učenika su s radionica otišli svjesni važnosti preuzimanja odgovornosti i reagiranja u cilju promicanja dječjih prava i suzbijanja kršenja istih.

Prošli tjedan je u školama realizirana 6. radionica tijekom koje smo se usmjerili na komunikacijske vještine s ciljem usvajanja pojma komunikacije, vještine JA-poruke i vještine aktivnog slušanja.

Učenici su na zanimljiv i kreativan način naučili što je to komunikacija i koji su njezini oblici, raspravljali smo o prednostima i nedostatcima verbalne i neverbalne komunikacije te pravilima komuniciranja.

Vještinu JA-poruka učenici su  vježbali demonstrirajući i igrajući uloge vezano za svakodnevne probleme školskog života na koje mogu utjecati kao Vijeće učenika. Tako su primjerice razgovarali o tome kako putem JA-poruke ukazati na posljedice pojedinog ponašanja ili problema,  definirajući osjećaje i stanja koja taj problem ili pojedino ponašanje izazivaju uz prepoznavanje promjena koje su potrebne da se stanje i situacija poboljša.

„Kada bih se ponovo rodila, pričala bih mnogo manje, a slušala mnogo više.“  Erma Bombeck