Samokontrola

Većina osoba će se tijekom života naći u stresnim situacijama u kojima je važno zadržati samokontrolu i ostati miran. Stres nam može štetiti kao i koristiti. Stres mogu izazvati različiti događaji npr. selidba u novi kraj, preseljenje u novu školu… Primjer korisnog stresa je kad nas uplaši buka pred vratima, buka nas upozorava na opasnost i stavlja nas u stanje pripravnosti. Samokontrolom možemo smanjiti stres. Samokontrola je izuzetno važna u svakodnevnom životu.

Kako si možemo pomoći u svakodnevnim situacijama i zadržati samokontrolu:

  1. Prepoznaj što kod tebe uzrokuje gubitak samokontrole
  2. Prepoznaj svoje osjećaje koji se jave u toj situaciji (ljutnju, strah….)
  3. Razmisli koji događaj je uzrok takvim osjećajima
  4. Razgovaraj o situaciji
  5. Usmjeri se na pozitivan ishod
  6. Kontroliraj emocije – broji do deset i ostani miran
  7. Prihvati situaciju koju ne možeš promijeniti
  8. Udalji se iz situacije
  9. Obavijesti odraslu osobu o tvom problemu
  10. Koristi se potrebnim vještinama da zadržiš samokontrolu i osjećaš se ugodno

 

Program MPPI financijski podržavaju Ministarstvo rada i mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike, Ministarstvo zdravstva, Ministarstvo znanosti i obrazovanja, Grad Zaprešić, Zagrebačka županija i Općina Brdovec.