Jedna od specifičnosti rada na Preventivnom programu MPPI je uključivanje korisnika u proces definiranja ciljeva rada.
Iako Program ima unaprijed određen opći („Doprinijeti razvoju zdravog, brižnog i tolerantnog društva“) i specifični cilj („Potaknuti stvaranje poticajnog okruženja za kvalitetan razvoj djece, mladih u riziku i njihovih obitelji.“) naša priča o ciljevima ne završava na tome.
Prva dva mjeseca rada s korisnicima koristimo za upoznavanje, definiranje pravila rada, razvoj grupne suradnje i povezanosti te postavljanje njihovih individualnih ciljeva. Ciljeve postavljamo za svako uključeno dijete, obitelj te grupu djece i mladih.
Ciljevi su uvijek usklađeni s potrebama, interesima i mogućim rješenjima problema s kojima se korisnici susreću, a važno je što u sam proces uključujemo sve skupine na koje se ciljevi odnose. S djecom i mladima o ciljevima razgovaramo na radionicama, a za ciljeve rada s obitelji odvojimo vrijeme tijekom individualnih susreta s roditeljima i ostalim članovima.
Osim što je postavljanje ciljeva važno za procjenu uspješnosti našeg rada u okviru Programa bitno je i jer omogućuje djeci, mladima i roditeljima zanimljivo iskustvo i učenje metode koju mogu koristiti i inače u životu… školi, poslu i obitelji.
Dobro postavljeni ciljevi nam omogućuju ostvariti naše snove, povećavaju svjesnost o onome što želimo u životu i o načinu na koji ćemo doći do toga.
Kada određujemo svoj cilj važno je potruditi se da bude postavljen MUDRO…
Treba biti:
Mjerljiv: Možete li procijeniti svoj napredak?
Uvremenjen: Koji je rok za ostvarivanje Vašeg cilja?
Dostižan: Je li taj cilj trenutno unutar Vašeg dosega?
Relevantan: Je li vaš cilj relevantan za ono čemu težite u životu?
Određen: Znate li točno što sve taj cilj uključuje?
„U američkoj srednjoj školi Ivy League provedeno je 1953. godine istraživanje u kojem su sudjelovali maturanti te škole. U istraživanju im je postavljeno pitanje Imate li jasne i napisane svoje životne ciljeve?.
Samo tri posto učenika imalo je napisano svoje planove i ciljeve za budućnost.
Dvadeset godina kasnije, 1973. godine, istraživači su ponovno potražili nekadašnje maturante. Otkrili su da je 3% maturanata koji su imali napisane svoje ciljeve zarađivalo više od svih ostalih 97%. Također su, po svojim samoprocjenama, bili zadovoljniji i sretniji od ostalih.“
Dubravka Miljković i Majda Rijavec, Kako biti bolji
Koji su Vaši životni ciljevi? Zapišite ih!
Program MPPI financijski podržavaju Ministarstvo za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku, Ured za suzbijanje zlouporabe droga Vlade RH/Hrvatski zavod za javno zdravstvo, grad Zaprešić, Zagrebačka županija i općina Brdovec.